XXII Edició: del 30 de novembre al 7 de desembre de 2022

Teatre Metropol

Projeccions prèvies al CaixaForum Tarragona

Les projeccions prèvies del Festival REC 2022 projectaran LA MATERNAL, el darrer film de Pilar Palomero, en preestrena comercial

Dos anys després de l’exitós passi de la seva primera pel·lícula al XX REC –‘Las niñas’– la directora Pilar Palomero torna a la programació del Festival. LA MATERNAL és el seu darrer treball cinematogràfic i serà l’encarregat d’inaugurar les sessions prèvies al CaixaForum Tarragona.

La projecció de LA MATERNAL es durà a terme pròxim dijous, 3 de novembre, dies abans de l’estrena oficial del film als cinemes, prevista pel 18 del mateix mes. Aquesta és una magnífica ocasió per a descobrir en preestrena comercial el darrer treball d’aquesta realitzadora, que ja és una coneguda pel públic del festival, en un nou film que ja ha rebut premis en el circuït de festivals, entre els quals destaquen la Concha de Plata exaequo del Festival de San Sebastián per l’actriu principal del film, Carla Quílez.
Altres interpretacions destacables de LA MATERNAL les duen a terme els actors Ángela Cervantes (‘Chavalas’, ‘Vida perfecta’), Jordan Dumes, Pepe Lorente, Olga Hueso, Rubén Martínez, Gal·la Sabaté y Neus Pàmies, acompanyats d’un planter d’actors no professionals.
La preestrena de la nova pel·lícula de Pilar Palomero obre el cicle de projeccions prèvies del Festival REC 2022 a CaixaForum Tarragona (C. Cristòfor Colom, 2), que configura un programa bastit pels següents llargmetratges:

  • LA MATERNAL – Dijous, 3 de novembre (19 h) – Preestrena abans de la projecció en
    cinemes.
  • NINJA BABY – Dijous 10 de novembre (19 h).
  • FIRE OF LOVE – Dijous 17 de novembre (19 h).
  • MI VACÍO Y YO – Dijous 24 de novembre (19 h).

Aquest programa previ avança i completa la línia argumental de les projeccions previstes per al Festival REC 2022, que es durà a terme de l’1 al 6 de desembre de 2022

Programació del cicle previ de projeccions del Festival REC 2022 a CaixaForum

Aquestes són les pel·lícules les projeccions previstes per aquest mes de novembre a CaixaForum Tarragona, que es consolida un any més com l’espai que avança, any rere any, les línies programàtiques del festival.

LA MATERNAL. Espanya, 2022, 100 minuts, VOE. Dir. Pilar Palomero
3 de novembre. 19 h. CaixaForum Tarragona
Més info

NINJA BABY. Noruega, 2021, 103 minuts, VOSE. Dir. Yngvild Sve Flikke
10 de novembre. 19 h. CaixaForum Tarragona.

Més info

Estrenada al Festival de Berlin / Millor Comèdia Europea de l’any als Premis de l’Acadèmia
Europea

FIRE OF LOVE. USA, 2022, 93 minuts, VOSE. Dir. Sara Dosa
17 de novembre. 19 h. CaixaForum Tarragona

Més info
Premi a la Millor Pel·lícula al Festival DocsBarcelona / Premi al Millor Muntatge al Sundance
Film Festival

MI VACÍO Y YO. Espanya, 2022, 98 minuts. VOE. Dir. Adrián Silvestre
24 de novembre. 19 h. CaixaForum Tarragona

Més info
Premio Especial del Jurado Festival Málaga / Premi del Públic al Festival Cinespaña de
Toulouse.

El canvi de valors i l’expressió de la individualitat després de la pandèmia marca la línia de programació d’enguany

TU, TOT, TOTHOM* 
Han passat els mesos, però tot plegat encara cueja, i l’impacte no es pot mesurar encara completament. La pandèmia i altres successos que vivim a escala global, com a societat, ens determinen i impulsen l’evolució de conceptes que ens defineixen, com la família, la concepció del “jo” dins de la societat i el nostre sistema de valors.
Les grans expressions grandiloqüents —la gran renúncia laboral, la salut mental o la conciliació— han passat a formar part de la nostra conversa diària, mentre que conceptes com parella o família han ampliat el seu significat. Repensar el món des de la funció i objectius de cadascú sempre posa en debat com ens presentem, confrontem i relacionem amb els altres. 
La recerca d’aquest “jo” que neix després de la pandèmia ha donat pas a situacions d’ansietat i soledat, però també ha obert la porta a una empatia més amplia cap als altres. L’evolució en la dissolució del gènere binari estàndard, les noves formes de família (ja no tan noves), les maneres més líquides de relacionar-se i tot d’altres realitats, estan mutant diversos estàndards, reubicant-los, i variant el que la societat considera com a normatiu.
Si en anteriors ocasions, les propostes cinematogràfiques del Festival REC se centraven en el reconeixement i l’acceptació social, avui dia ens trobem en un sistema de valors en el qual el del “jo” (de tan personalista, col·lectiu) ens encamina, com a societat, a l’alteració del sistema de valors.
En aquest context, el Festival REC 2022 mostrarà el treball d’una nova generació de creadors que volen mostrar històries que presentin diferents formes d’estimar, de relacionar-se, de ser jo i ser col·lectiu alhora. Al mateix temps que assumeixen la seva posició d’altaveu dins una societat lliure, il·lustren que la norma evoluciona i mostren noves maneres d’enfrontar-se a situacions que sempre han estat allà. Aquests relats es trobaran presents en el Festival d’enguany, i també tindran el seu eco en les sessions prèvies d’aquest novembre.
* poema de Joana Brabo

La imatge gràfica del Festival REC 2022
El cinema és la pantalla que ens obre els ulls per a mostrar-nos el nostre voltant i ens il·lumina, ja que posa llum sobre els nostres sentiments i creences. Sobre aquesta base es basteix la imatge gràfica del Festival REC 2022, que vol capturar el primer instant lluminós en el qual es projecta una òpera prima sobre la pantalla fosca. Així, la força del cinema es mostra en el color més lluminós per a mostrar la capacitat del setè art de capturar-nos des del primer visionat.
L’autor de la imatge gràfica d’enguany és el dissenyador gràfic Gerard Joan, que proposa un
concepte gràfic que contraposa figures geomètriques ascendents i descendents en els dos
colors.