Els passis es duran a terme els dies 11, 15, 18 i 22 de desembre
Un cicle de pel·lícules que neix de l’actualitat immediata per aplicar la dosi de reflexió i el debat sobre els fets que ens han sacsejat a tots. Aquest és el plantejament del cicle ‘Close Encouters’, que enguany és un dels eixos programàtics del Festival REC 2020 i que el públic de Tarragona ha pogut gaudir en el marc del festival, de la mateixa manera que a partir d’ara podrà fer-ho a la pantalla de CaixaForum Tarragona.
Aquest espai complementa la proposta del festival amb títols de màxima actualitat i les diferents projeccions es duran a terme els dies 11, 15, 18 i 22 de desembre, una proposta que completa i enriqueix tota la programació i que reafirma l’aposta de CaixaForum pel cinema que reflexiona i completa la nostra realitat.
Aquestes són les pel·lícules que es podran veure aquest desembre a CaixaForum Tarragona:
EL GLORIOSO CAOS DE LA VIDA (BABYTEETH) (Austràlia, 2019, 118 min) / Direcció: Shannon Murphy
Projecció: divendres 11 de desembre / 19:30 hores
Milla és una adolescent que s’enamora bojament del Moses, una mica més gran que ella i un “perla”, la qual cosa es converteix en el pitjor malson dels seus pares. Però la Milla està decidida a conèixer l’amor, seguir el seu instint i gaudir de la vida… abans que sigui massa tard.
Dirigint amb una mestria inusual per a una debutant, Shannon Murphy ens mostra una gran sensibilitat en una deliciosa faula que ens portarà a un tobogan d’emocions, en una història de cures i aprenentatges mutus. Amb factura de cinema indie clàssic, estrenada a Venècia i a Xixón, ‘Babyteeth’ és una bonica paràbola sobre la capacitat d’alimentar l’esperança, gaudir de cada minut i celebrar el més positiu del fet d’estar vius.
A STORMY NIGHT (Espanya, 2020, 75 minuts) / Direcció David Moragas
Projecció: dimarts 15 de desembre / 19:30 hores
Una quarantena a Nova York. Podria ser el títol de l’última comèdia de Woody Allen ambientada durant la crisi de la COVID-19, però és el debut del tarragoní David Moragas, que es va avançar al nostre inhòspit present amb A ‘Stormy Night’, la història de dos desconeguts que, a causa d’un tempestuós esdeveniment climàtic, han de quedar-se tancats durant un cap de setmana a un pis del barri de Brooklyn. Condemnats a conèixer-se, hauran de passar junts 48 hores en les que es qüestionaran les seves respectives definicions de la felicitat, l’amor i la vida.
Després del seu exitós pas per Primer Test, el laboratori del REC, al 2019, i clausurar el festival D’A de Barcelona a la seva edició online, David Moragas i la seva òpera prima tornen a casa.
L’acte comptarà amb l’assistència del director.
BACURAU (Brasil i França, 2019, 130 minuts) / Direcció: Kleber Mendonça Filho, Juliano Dornelles
Projecció: divendres 18 de desembre / 19:30 hores
El poble de Bacurau plora la mort de la seva matriarca Carmelita, de 94 anys, mentre la comunitat assumeix que cada cop té menys serveis bàsics per a la seva pròpia subsistència. El poble està sent literalment esborrat del mapa, i la comunitat vol decidir el seu propi futur.
Autor d’un dels debuts brasilers més potents de la darrera dècada (‘O som ao redor’), i de l’empoderada ‘Aquarius’, Kleber Mendoça Filho fila prim (i gruixut) en aquesta al·legoria sobre el Brasil de Bolsonaro i lidera tota una generació de creadors que han decidit plasmar la seva realitat a través de la força de les metàfores fílmiques. Amb una galeria de personatges estrambòtics alhora que reals, que l’emparenta. travessant la bassa gran, amb la mítica ‘Amanece que no es poco’, l’audaç ‘Bacurau’ és una irònica distòpia, profundament sarcàstica, màgica i brutal que va enamorar al Festival de Cannes, emportant-se el Gran Premi del Jurat.
EMA (Xile, 2019, 106 minuts) / Direcció: Pablo Larraín
Projecció: dimarts 22 de desembre / 19:30 hores
No hi ha distanciament social possible davant la contundència i explosivitat d’Ema, l’últim èxtasi cinematogràfic del director xilè més celebrat dels darrers anys, Pablo Larraín (‘Jackie”). Una pel·lícula que se sent i es balla a ritme de reggaeton per tornar-nos el foc i la calor perduda de la nostra pell.
Gael García Bernal i la debutant Mariana Di Girolamo són un matrimoni tortuós que veu com la seva vida es desestabilitza completament després d’un tràgic incident. Ella és ballarina urbana; ell, coreògraf. Junts, pura toxicitat. L’alliberament a través de l’art i la dansa és l’única sortida possible en aquest provocador drama en el qual es perrea molt, el sexe és una experiència hipersensorial i la família nuclear ha implosionat.
On comprar les entrades
Les entrades per assistir a les projeccions a CaixaForum dels dies de desembre ja es poden adquirir a la pàgina web:
https://caixaforum.es/ca/tarragona/p/rec-2020_c13279344
Sobre el cicle Close Encounters
En l’any del seu vintè aniversari, el festival opta per presentar una mirada a fets que han marcat al planeta sencer durant el darrer any, com l’aïllament i l’orfandat social, a través d’una programació plena de pel·lícules que ofereixen una mirada original i sincera a realitats que ens envolten, com concepte de distància i proximitat, la dictadura de l’algoritme i la hiperconnectivitat extrema.
D’aquesta manera, el cicle cinematogràfic ‘Close Ecounters’ neix amb l’objectiu de debatre la nostra sobreexposició a les xarxes socials, la multiapantalla, la relació entre el contacte social i el contacte físic, les finestres amb les quals mirem al món i la incertesa que s’ha apoderat de les nostres relacions personals en temps de pandèmia i alerta sanitària.
Al cinema, el present ha estat més incert que mai: l’exhibició està en perill mortal, rodar mai havia estat tan complicat i no sabem com seran les pel·lícules del demà ni quant proximitat física ens arrabassaran els reptes actuals. En aquest context, les pel·lícules que formen part del programa ’Close Encounters’ s’erigeixen com un far que guia l’espectador en aquest canvi de paradigma social que exigeix distància entre nosaltres.
Per a contrarestar aquesta realitat, el Festival REC 2020 proposa que la sala de cinema sigui un punt de trobada inigualable on celebrar allò físic a través de la pantalla; una exploració dels nostres cossos i el plaer de tocar-se en un primeríssim primer pla en el qual perdre’ns durant unes hores en la plasticitat del cinema.
En un present que viu el canvi de significat entre el que és físic i el que és virtual —i mentre intentem pronosticar el futur al mateix temps que el demà ens atrapa— ‘Close Encounters’ també serà un espai d’invitació a l’exploració i la reflexió amb allò que hem estat. Una finestra amb la qual celebrar-nos a través del cinema que ens fa sentir-nos; un cinema que ens torni allò que durant mesos va estar forçosament pausat.