25

03-08
Des 2025

El Festival REC presenta al CaixaForum de Tarragona “Fem Soroll!”: quatre dijous de novembre per alçar la veu

El REC, el Festival Internacional de Cinema de Tarragona, presenta al CaixaForum Tarragona el cicle “Fem Soroll!”, una proposta cinematogràfica que convida a sortir de la intimitat per reconèixer-nos en comunitat i convertir el cinema en un espai compartit de resistència i expressió col·lectiva. “Fem Soroll!” és una celebració del que ens uneix, del poder del cinema per transformar el silenci en diàleg i el testimoni en acció. 

Les quatre pel·lícules seleccionades, que es podran veure durant els quatre dijous de novembre, comparteixen una mateixa urgència: la necessitat de denunciar, d’alçar la veu i de fer-se escoltar. Des de Gaza fins a Bilbao, passant per Bielorrúsia i el París del Maig del 68, cadascuna ofereix una mirada compromesa i singular sobre el món que ens envolta. 

La programació s’inicia el 7 de novembre amb Put Your Soul on Your Hand and Walk, de Sepideh Farsi, un documental colpidor estrenat a la secció paral·lela ACID del Festival de Cinema de Cannes que recull les videotrucades entre la directora iraniana i la fotoperiodista palestina Fatma Hassouna, testimonis directes de la vida a Gaza durant la invasió israeliana. El 14 de novembre és el torn de The Swan Song of Fedor Ozerov, del cineasta Yuri Semashko, una comèdia musical lituana que, entre el caos i la tendresa, retrata una generació que busca sentit i esperança enmig del desconcert contemporani. 

El 21 de novembre, el cicle recupera un clàssic del cinema polític, Tout va bien de Jean-Luc Godard i Jean-Pierre Gorin, amb Jane Fonda i Yves Montand com a protagonistes. Rodada en ple debat posterior al Maig del 68, la pel·lícula manté intacta la seva força crítica sobre el capitalisme i les lluites obreres, i es projecta com a homenatge a una manera de fer cinema compromesa amb el seu temps. 

Finalment, el 28 de novembre, la directora Sara Fantova assistirà presencialment per presentar el seu film i tancar el cicle amb Jone, a veces, una mirada delicada i valenta sobre l’adolescència, la identitat i el desig, ambientada a les festes de Bilbao. La cinta, que va passar pel Festival de Málaga i el D’A Film Festival de Barcelona, es va alçar amb el premi a la millor pel·lícula espanyola a l’Atlàntida Film Festival de Mallorca. Actualment, Jone, a veces, supera els 15.000 espectadors i ja s’ha convertit en el quart major èxit del cinema espanyol estrenat amb menys de 50 còpies, amb una recaptació al voltant dels 100.000 €. 

Amb aquest programa, el REC reafirma el seu compromís amb un cinema pensat per gaudir i que mostra un diàleg cinematogràfic entre talent emergent i direccions consagrades. “Fem Soroll!” enceta un nou any de la col·laboració del festival amb CaixaForum Tarragona com un espai per descobrir mirades singulars, fidels a la vocació del REC d’impulsar el talent emergent i les òperes primes més prometedores del panorama internacional. Aquest cicle s’allargarà dins de les dates convencionals, del 3 al 8 de desembre, del REC que enguany celebra el seu 25è aniversari. 

Newsletter

Subscriu-te i coneix l’actualitat del REC en primera persona.

Us heu subscrit amb èxit! S'ha produït un error, torna-ho a provar.

Newsletter

Subscriu-te i coneix l’actualitat del REC en primera persona.

Us heu subscrit amb èxit! S'ha produït un error, torna-ho a provar.

Organitzat per:

Amb el suport de:

Col·laboradors:

REC Festival Internacional de Cinema Tarragona 

Del 3 al 8 de desembre de 2025

El Festival Internacional de Cinema de Tarragona li dona al play, celebrant el primer festival de cinema de Tarragona amb amplia cartellera per a qualsevol tipus de públic.

Web desenvolupada per Mauricio Mardones | Disseny gràfic de Raúl Campuzano

© [anio]  REC Festival Internacional de Cinema Tarragona